business wisdom

Business Wisdom: Σχεδιασμός οργανωσιακής δομής

Είτε ξεκινάτε είτε μεγαλώνετε, πρέπει να καθορίσετε πώς να οργανώσετε το προσωπικό σας.

Σύμφωνα με το άρθρο «5 Συμβουλές που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τον σχεδιασμό (ή τον επανασχεδιασμό) της οργανωσιακής σας δομής» του συνεργάτη Bill Boebel στο www.entrepreneur.com, πρέπει να εξετάζετε τακτικά την οργανωτική σας δομή. Ο Boebel σημειώνει ότι σχεδόν οι μισοί CEO ξεκινούν μια αναδιοργάνωση εταιρείας μέσα στα πρώτα δύο χρόνια.

Ως εκ τούτου, εδώ είναι μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν σε αυτή τη διαδικασία:

Σχεδιάστε μια λίστα εργασιών.

Ενώ μπορεί να έχετε την τάση να σκέφτεστε πρώτα τους ανθρώπους, πρέπει να ξεκινήσετε εξετάζοντας ποιες θέσεις εργασίας έλεγαν ότι θα είχαν οι άνθρωποι. Μπορείτε να καταλάβετε τις εργασίες που απαιτούν μισθωτούς και τους τομείς ευθύνης τους, αναλύοντας και προσδιορίζοντας τις ανάγκες των πελατών. Κάνοντας αυτό θα σας βοηθήσει επίσης να προσδιορίσετε τις ανάγκες της εταιρείας σας.

Checkαρετε το προσωπικό σας.

Πριν προχωρήσετε περαιτέρω, θα χρειαστεί να τραβήξετε (ή να δημιουργήσετε) ένα ενημερωμένο οργανόγραμμα. Κοιτάξτε ποιους απασχολείτε αυτήν τη στιγμή και μην δίνετε σημασία μόνο στους τίτλους εργασίας. Εστιάστε στους διάφορους ρόλους και τις δυνατότητες που εκτελούν τα μέλη του προσωπικού σας. Έπειτα, καθορίστε πόσες από τις εργασίες που προσδιορίσατε στο πρώτο βήμα μπορούν να εκπληρωθούν από υπάρχοντες υπαλλήλους. Είναι απολύτως αποδεκτό να μετακινείτε άτομα ή να μοιράζετε τις ευθύνες ενός ρόλου ή έργου μεταξύ πολλών ατόμων. Αφού εξετάσετε ποιους έχετε, καθορίστε πόσες εργασίες απαιτούν από εσάς να προσλάβετε νέα βοήθεια.

Προσδιορίστε τους τύπους manager στον οργανισμό.

Σύμφωνα με μια μελέτη , μια από τις σημαντικότερες αποφάσεις που παίρνει μια εταιρεία αφορά ποιους ορίζει ως διευθυντές. Η ίδια μελέτη έδειξε ότι στο 82% των περιπτώσεων, οι εταιρείες αποτυγχάνουν να προσλάβουν τους κατάλληλους ανθρώπους για διευθυντικές θέσεις. Καθώς εξετάζετε ποιοι θα βοηθήσουν στην ηγεσία της εταιρείας σας, προσδιορίστε ποιοι είναι «διευθυντές ανθρώπων» – αυτοί που εργάζονται καλύτερα στις κορυφαίες ομάδες . Αλλά και εκείνοι που είναι «διευθυντές εργασίας» – αυτοί που είναι πιο έμπειροι στην επίβλεψη εργασιών. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, μπορεί να διαπιστώσετε ότι έχετε διευθυντές που χρειάζονται μόνο λίγη στίλβωση για να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητές τους. Προσδιορίστε τόσο τους αποτελεσματικούς όσο και τους πιθανούς μάνατζερ. Τέλος, καθορίστε πού θα ήταν πιο ωφέλιμοι στην οργανωτική σας ιεραρχία.

Εκχωρήστε τίτλους με βάση τη μελλοντική ανάπτυξη.

Πολλές εταιρείες που ξεκινούν την κλιμάκωση καταλήγουν να αναθέτουν τίτλους όπως «αρχηγός» και «αντιπρόεδρος» πολύ νωρίς. Για τους ανθρώπους που έχουν αυτούς τους τίτλους υψηλής κατάταξης, μπορεί να είναι δύσκολο μια μέρα να προσλάβουν πάνω από αυτούς, καθώς η εταιρεία μεγαλώνει και απαιτεί περισσότερη ηγεσία. Τούτου λεχθέντος, εάν οι τρέχουσες ευθύνες και τα προσόντα εργασίας το δικαιολογούν, δεν υπάρχει πρόβλημα με την ανάθεση τέτοιων τίτλων από την αρχή. Απλώς να έχετε κατά νου ότι είναι επίσης σημαντικό να εκχωρείτε τίτλους για να επιτρέψετε τις σωστές επαγγελματικές διαδρομές και ευκαιρίες ανάπτυξης.

Εξετάστε το εύρος του ελέγχου.

Κάτι άλλο που θα πρέπει να σκεφτείτε είναι ο αριθμός των άμεσων αναφορών για καθέναν από τους υπευθύνους υπαλλήλων σας. Οι σύγχρονες οργανωτικές δομές και η τεχνολογία επιτρέπουν στους διευθυντές να επιβλέπουν μεγαλύτερο αριθμό ατόμων. Να θυμάστε όμως να μην τους υπερφορτώνετε με έναν μη πρακτικό αριθμό άμεσων αναφορών. Η αυξημένη πολυπλοκότητα των επιχειρήσεων σήμερα καθιστά την κατάσταση ώριμη για αύξηση των διοικητικών καθηκόντων και συναντήσεων και μείωση της παραγωγικότητας για τους ηγέτες σας. Κατά την αξιολόγηση των στυλ διαχείρισης και των περιοχών ελέγχου των ηγετών σας, δημιουργήστε ένα οπτικό οργανόγραμμα που θα σας βοηθήσει να δώσετε προσοχή τόσο σε εργασίες που σχετίζονται με την εργασία όσο και σε ανθρώπινους παράγοντες.

Διαβάστε επίσης το άρθρο: https://kolokithas.gr/business-wisdom/