Δοκιμή της νέας D-force Unleaded από τον Χρηστό Κολοκυθά

Η αλήθεια είναι ότι είχα ακούσει πολύ καλά σχόλια από διάφορους πελάτες που είχαν δοκιμάσει το νέο μας καύσιμο και είχαν μείνει ενθουσιασμένοι. Βέβαια όπως είναι λογικό είναι διαφορετικό το να διαβάζεις ένα σχόλιο ή ένα μήνυμα στο Facebook από το να μετρήσεις εσύ ο ίδιος τι γίνεται στο κοντέρ αλλά και στην χιλιομετρική απόδοση.

Με αφορμή λοιπόν τον ερχομό μου στην Ελλάδα για τα γενέθλια του πατέρα μου, πήγα το αμάξι από το πλυντήριο για να το περιποιηθώ εξωτερικά μιας και είχα σκοτώσει τόσα κουνούπια αλλά και να φουλάρω με το καύσιμο.

Ήξερα από την αρχή ότι δεν θα μπορούσα δω την επίδραση στο εσωτερικό του μοτέρ μιας και χρησιμοποιώ ήδη 100ρα λόγω υψηλής συμπίεσης. Ούτε θα μπορούσα να δω σε πορεία καθώς δεν ήταν είχα κάποιο ταξίδι. Οπότε πάμε στα σκληρά. Μικτή κατανάλωση. Εκεί που είναι όλα μέσα. Πόλη, βουνό περιμετρική, παραλιακή.

Το μοτέρ ήταν ήδη ζεστό μιας και ήρθα από ταξίδι οπότε θα μπορούσα να κάνω ένα άνοιγμα με το που βγω από το πρατήριο. Έχοντας κάνει 100.000 χιλιόμετρα με το αμάξι μπορώ να πω με σιγουριά ότι δοκιμάζοντας 100ρα το αμάξι ξυπνάει 300 στροφές νωρίτερα συγκριτικά με την απλή 95ρα. Αλλα υπάρχει και διαφορά στην κατανάλωση καθώς με 100ρα χρειάζομαι 10,8 λίτρα μικτά ενώ με την 95ρα καίω 12,5 μικτά. Το αμάξι μιας και δεν το ανέφερα είναι Mazda Mx-5 NC 2.0.

Έρχεται λοιπόν η εύκαιρα, μιας και τους οδηγούς τους έπιασε το φανάρι και ο δρόμος είναι άδειος. Έχω λοιπόν την ευκαιρία να δοκιμάσω πρώτη, δευτερά τρίτη μια και το επόμενο φαναρι είναι σχετικά κοντά. Αφαιρώ ESP πατάω γκάζι να ανέβουν οι στροφές στις 4000 και αφήνω συμπλέκτη. Αν και μπορούσα να έχω παραπάνω στροφές ο δρόμος δεν μου το επιτρέπει καθώς το πρατήριο μας στην Πατρών-Αθηνών 40 αναγκάζει να στρίψει το αμάξι πιο πολύ από το συνηθισμένο. Έχοντας ακόμα πρώτη νιώθω το μεταβλητό να δίνει και άλλη δύναμη, όταν ξυπνάει στις 5000 στροφές και φτάνοντας τις 7100 κάνω και την αλλαγή. Ενώ έχω 130, με πιάνει το φανάρι, οπότε σταματάω για να γίνει και το σωστό άνοιγμα. Το αμάξι άνοιγε ωραία, όχι σαν την 100ρα, αλλά αρκετά ικανοποιητικά για την διαφορά στην τιμή.

Αν και δεν το περίμενα, η αγάπη για την οδήγηση με έκανε να κάνω 690 χιλιόμετρα σε 4 μέρες. Συνήθιζα να μετράω την κατανάλωση με τα χιλιόμετρα. Οπότε ήξερα με 100ρα το λαμπάκι άνοιγε γύρω στα 370 χιλιόμετρα. Κάτω από αυτό το νούμερο σήμαινε ότι τα χαμογελά ήταν παραπάνω. Ενώ με την απλή 95ρα το λαμπάκι άνοιγε στα 320. Οπότε με το 3% που λέει η Aegean για το D-Force Unleaded έπρεπε να ανάψει το λαμπάκι στα 330.

Έβαλα λοιπόν καύσιμο μετά από 36 ώρες (δεν ξέρω πως έγινε αυτό). 40,1 λίτρα για 354 χιλιόμετρα. Εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Κάτι που δεν περίμενα μιας και αυτήν την μια μισή μέρα μόνο χαλαρά δεν πήγαμε. Ήρθε η ώρα να φύγω και ξαναγέμισα για να δω τι έκανα αυτήν την φορά μιας και το αμάξι κυκλοφόρησε πιο πολύ βραδύ που σημαίνει ότι και δεν συναντήσαμε πολλά εμπόδια για χαμηλές στροφές στο κοντέρ. Αυτήν την φορά με 40 λίτρα βγάλαμε 335. Λιγότερο μεν αναμενόμενο δε, καθώς το αμάξι δεν αγοράστηκε για να πήγαινε χαλαρά.

Αυτά λοιπόν. Ποια είναι τα συμπεράσματα μου από το 4ήμερο μας.?

Οι τιμές του πρατήριου μας ήταν 95ρα Unleaded 1,608, D-Force Unleaded  1,648 και η 100ρα Super Unleaded Plus 1,759

  • Πρώτο γέμισμα
    • D-Force Unleaded
      • Κατανάλωση 40,1 λίτρα με  354 χιλιόμετρα
      • 11,27 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα
      • 18,56 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα
    • 100ρα Super Unleaded Plus
      • Κατανάλωση 40 λίτρα με  370 χιλιόμετρα
      • 10,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα
      • 18,99 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα
    • 95ρα Unleaded
      • Κατανάλωση 40 λίτρα με  320 χιλιόμετρα
      • 12,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα
      • 20,1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα
  • Δεύτερο γέμισμα
    • D-Force Unleaded
      • Κατανάλωση 40,1 λίτρα με  335 χιλιόμετρα
      • 11,94 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα
      • 19,68 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα
    • 100ρα Super Unleaded Plus
      • Κατανάλωση 40 λίτρα με  370 χιλιόμετρα
      • 10,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα
      • 18,99 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα
    • 95ρα Unleaded
      • Κατανάλωση 40 λίτρα με  320 χιλιόμετρα
      • 12,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα
      • 20,1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα

Με προχείρους υπολογισμούς αν κάποιος κάνει 40,000 τον χρόνο, σημάνει ότι θέλει 400 φορές τα 100 χιλιόμετρα.

  • D-Force Unleaded
    • Πρώτο γέμισμα
      • 7424 ευρώ
    • Δεύτερο γέμισμα
      • 7872 ευρώ
  • 100ρα Super Unleaded Plus
    • 7596 ευρώ
  • 95ρα Unleaded
    • 8040 ευρώ

Εξοικονόμηση καυσίμου στην πρώτη μας περίπτωση 7,6% ενώ στη  δεύτερη εξοικονομώ 2,1%. Πολύ μεγάλη διαφορά όχι μόνο στην τσέπη που παίζει από 200 έως 600 ευρώ τον χρόνο. Αλλά και στις επισκέψεις μας στα πρατήρια. Καθώς αυτό καταναλώνει χρόνο από τον ήδη πιεσμένο ελεύθερο χρόνο μας.!