
14 Ιαν Κέρδισε σε απόδοση άμεσα φροντίζοντας το λιπαντικό
Κέρδισε σε απόδοση άμεσα φροντίζοντας το λιπαντικό
Εδώ θα δεις πως θα μετρήσεις τη στάθμη του λαδιού μόνος σου, πότε πρέπει να συμπληρώσεις λιπαντικό καθώς και πια θα είναι η κίνηση που πρέπει να κάνεις αν η απώλεια είναι μεγάλη.
5 απλά βήματα πως θα μετρήσεις την στάθμη μόνος σου.
Ακινητοποιούμε το αυτοκίνητο σε ένα σημείο όπου δεν έχει κλίση (ανηφορικό ή κατηφορικό) και θα πρέπει να έχεις σβήσει τη μηχανή 5 λεπτά τουλάχιστον νωρίτερα.
Ακολούθησε τα παρακάτω βήματα:
• Βγάζεις τον «δείκτη» λαδιού. Είναι πολύ εύκολο να το βρεις καθώς η άκρη του έχει σχήμα «δαχτυλιδιού» και έχει ένα έντονο χρώμα όπως κίτρινο ή πορτοκαλί.
• Το σκουπίζεις καλά με ένα στεγνό πανί ή ακόμα και με χαρτί κουζίνας.
• Τον τοποθετείς στην υποδοχή από την οποία τον έβγαλες.
• Τον βγάζεις και βλέπεις σε ποιο σημείο σταματά το ίχνος του λιπαντικού.
• Το ξανατοποθετούμαι στην υποδοχή και είσαι έτοιμος!
Δεν θα χρειαστείτε παραπάνω από 1 λίτρο λιπαντικού κατά μέσο όρο.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν πρέπει ποτέ να ξεπεράσει το λιπαντικό τη στάθμη της μέγιστης ένδειξης!
Σε περίπτωση που συμβεί αυτό θα προκύψουν τα παρακάτω προβλήματα:
• Αυξάνεται η πίεση του λιπαντικού
• Δημιουργούνται «αφροί» στο λιπαντικό
• Μειωμένη απόδοση του αυτοκινήτου
• Δεν συμπληρώνω λιπαντικό αν η ένδειξη δεν είναι χαμηλότερη της ελάχιστης γιατί δημιουργούνται διάφορα προβλήματα με την πίεση του λαδιού και πέφτει η απόδοση του κινητήρα!
Μην ξεχνάτε ο δείκτης έχει μια ελάχιστη και μια μέγιστη ένδειξη όταν η στάθμη βρίσκεται μεταξύ αυτών των δύο, το σύστημα λίπανσης λειτουργεί χωρίς κανένα πρόβλημα.
Η μόνη εξαίρεση σε αυτό είναι οι κινητήρες με μεταβλητό χρονισμό, στους οποίους είναι καλύτερα να συμπληρώνεις λιπαντικό όποτε «πέφτει» η στάθμη.
Αν παρατηρήσεις μεγάλη απώλεια λαδιών πήγαινε αμέσως στο συνεργείο. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι κάποια βλάβη στις τσιμούχες των βαλβίδων.
Μια μεγάλη γκάμα κινητήρων «καίει» λάδια όταν «πιεστεί» αλλά το ποσό διαφέρει από τον έναν στον άλλον, ακόμα και όταν πρόκειται για κινητήρες που προέρχονται από την ίδια εταιρεία. Γενικά, όσο αυξάνονται τα κινητά μέρη ενός κινητήρα, τόσο αυξάνεται και η κατανάλωσή του σε λιπαντικά!
Όταν αφορά μικρή ποσότητα λαδιού (0.2 λίτρα / 1.000 χλμ), μπορούμε να μειώσουμε έως και 50% ή και παραπάνω, ένα αυξήσουμε τον δείκτη HTHS και αλλάζοντας το ιξώδες στους 100 & 130 βαθμούς Κελσίου, τότε το λιπαντικό θα είναι πιο παχύρρευστο σε ψηλές θερμοκρασίες.
Μην βιαστείς να συμπληρώσεις το «χαμένο» λιπαντικό αλλά ξεκίνα να παρακολουθείς ανά τακτά διαστήματα τη στάθμη του λιπαντικού ώστε να δεις το μέγεθοςτου προβλήματος, εξαιρούνται οι κινητήρες με μεταβλητό χρονισμό.
Θα καταλάβουμε αν ισχύει αυτό όταν η στάθμη του λιπαντικου αρχίσει να προκαλεί θόρυβο όταν «βάζουμε μπροστά» το αυτοκίνητο. Όταν θα συμπληρώσουμε όμως λιπαντικό τότε ο θόρυβος ελαττώνεται κατά πολύ. Συμπληρώνουμε μέχρι να φτάσει την ένδειξη του μέγιστου ορίου στο δείκτη.
Όταν η κατανάλωση φτάνει το μισό λίτρο ανά χίλια χιλιόμετρα, τότε θα πρέπει να το ελέγξει μηχανικός γιατί κατά πάσα πιθανότητα πρόκειται για βλάβη ή ακόμα και καταστροφή στις τσιμούχες των βαλβίδων.