Mazda Iconic SP: Ο διάδοχος του MX-5

Η Mazda παρουσίασε το Iconic SP στο Japan Mobility Show, το νέο της συμπαγές sports car concept που σχεδιάστηκε με στόχο την προσαρμογή του στα δεδομένα της νέας, ηλεκτρικής, εποχής της αυτοκίνησης.

Το όμορφο πρωτότυπο ουσιαστικά αποτελεί την επόμενη μέρα του MX-5, από το οποίο «δανείζεται» αρκετές σχεδιαστικές γραμμές, αν και υπάρχουν και στοιχεία που παραπέμπουν στο εξίσου «θρυλικό» RX-7. Ωστόσο, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον βρίσκεται στο κινητήριο σύνολο του Iconic SP.

Σύμφωνα με τους Ιάπωνες, το concept sports car «παντρεύει ένα περιστροφικό κινητήριο σύνολο με δύο ρότορες με την ηλεκτρική πλατφόρμα, μια προσέγγιση μετάδοσης κίνησης που παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Mazda MX-30 R-EV».

Ουσιαστικά, υπάρχει ένας περιστροφικός κινητήρας Wankel, ο οποίος μπορεί να λειτουργήσει με υδρογόνο αλλά και e-fuels, προκειμένου να παράξει ηλεκτρική ενέργεια που θα φορτίζει την μπαταρία. Η Mazda δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες για την μπαταρία ούτε για τον αριθμό των ηλεκτροκινητήρων του Iconic SP, αλλά γνωστοποίησε ότι η ισχύς φτάνει τους 370 PS.

Με βάση τα όσα ισχύουν στο MX-30 R-EV, ο κινητήρας Wankel αναμένεται να λειτουργεί ως range extender. Αυτό γίνεται προκειμένου να φορτίζει την μπαταρία και όχι ως κινητήρας που στέλνει την ισχύ στους τροχούς.

 

 

Η συγκεκριμένη επιλογή κινητήριου συνόλου εξασφαλίζει στο sports car χαμηλό κέντρο βάρους και όμορφες αναλογίες, από τη στιγμή που ο περιστροφικός κινητήρας έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα το καπό να είναι χαμηλωμένο.

Με μήκος 4.180 mm, το Iconic SP είναι μακρύτερο από το MX-5 (3.915 mm), ενώ έχει πλάτος 1.850 mm και ύψος 1.150 mm. Το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.590 mm, ενώ το βάρος αγγίζει τα 1.450 kg, με την αναλογία κιλών/PS να είναι 3,9.

 

 

Το χρώμα Viola Red του εξωτερικού βοηθά στην ανάδειξη της σχεδίασης, με τις απλές γραμμές και τις καμπύλες. Στο εμπρός μέρος υπάρχει μία σύγχρονη ερμηνεία των αναδυόμενων προβολέων και της χαρακτηριστικής μάσκας μοντέλων της Mazda. Τα πίσω φώτα παραπέμπουν στα MX-5 γενιάς NA και RX-7. Όσο για το εσωτερικό, διαθέτει μινιμαλιστική σχεδίαση, με ψηφιακό πίνακα οργάνων και οριζόντια οθόνη για το σύστημα infotainment, ενώ τις εντυπώσεις κλέβει ο «γραμμικός» τρόπος επιλογής των ταχυτήτων.

Τι λέει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mazda, Masahiro Moro;

«Αγαπάμε το MX-5 και ο κόσμος αγαπά το MX-5. Είμαστε αποφασισμένοι στην εποχή του ηλεκτρισμού να κρατήσουμε ζωντανή τη χαρά της οδήγησης που αντιπροσωπεύει το MX-5.  Ο διπλός περιστροφικός κινητήρας ηλεκτρικής μονάδας κίνησης, με το διπλό περιστροφικό κινητήρα ηλεκτρικής μονάδας κίνησης, είναι η λύση των ονείρων μας. Ένα όνειρο που θα εργαστούμε σκληρά για να λανσάρουμε. Η Mazda θα παραδίδει πάντα οχήματα που υπενθυμίζουν στους ανθρώπους ότι τα αυτοκίνητα προσφέρουν χαρά και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους».

 

Μαζί με το Iconic SP, πολλές εκδόσεις του εμβληματικού MX-5 θα εκτεθούν επίσης στο περίπτερο της Mazda. Συμπεριλαμβάνεται στο πιο πρόσφατο μοντέλο – μια σημαντική αναβάθμιση της τέταρτης γενιάς με νέους LED προβολείς και πίσω φωτιστικά σώματα. Παράλληλα γίνονται αλλαγές στο εσωτερικό για μια ανώτερη εμπειρία οδήγησης.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στο περίπτερο θα παρουσιαστεί ένα MX-5 της πρώτης γενιάς – ένα διαχρονικό σύμβολο της δέσμευσης της Mazda στη χαρά της οδήγησης, καθώς και ένα μοντέλο MX-5 κλίμακας δύο τρίτων για να παρέχει μια προσομοιωμένη εμπειρία οδήγησης για τα παιδιά και ένα MX-5 που μπορεί να ελεγχθεί μόνο με τα χέρια του οδηγού.