Το AdBlue δεν είναι ούτε επικίνδυνο στη χρήση του (εκρηκτικό ή εύφλεκτο), αλλά ούτε και βλαβερό προς το περιβάλλον. Παρόλα αυτά, είναι διαβρωτικό εάν έρθει σε επαφή με ορισμένα υλικά και για αυτό το λόγο θα πρέπει να χρησιμοποιούνται συγκεκριμένα υλικά τόσο για την παραγωγή όσο και για την αποθήκευση του.
Σήμερα, κάθε κατασκευαστής φορτηγών και λεωφορείων έχει μοντέλα που απαιτούν τη χρήση ΑdBlue. Πιο συγκεκριμένα το ΑdBlue αποθηκεύεται σε μία ειδική δεξαμενή και δεν αναμειγνύεται με το καύσιμο. Η χρήση του γίνεται μέσω ενός συστήματος που ονομάζεται SCR Selective Catalytic Reduction – Σύστημα Επιλεκτικής Κατάλυσης.
Ιδιαίτερα σημαντικό για την εύρυθμη λειτουργία του οχήματος είναι το να χρησιμοποιείται AdBlue υψηλής ποιότητας. Για το λόγο αυτό έχουν δημιουργηθεί πρότυπα που θα πρέπει να ακολουθούνται κατά την παρασκευή του. Αυτά είναι το DIN V 70070 και το ΙSO 22241, όπως και οι κανονισμοί του CEFIC αναφορικά με την μεταφορά και την αποθήκευση του.
Η ονομασία ΑdBlue είναι κατοχυρωμένο λογότυπο που ανήκει στην V.D.A. (Verband der Automobilindustrie – Γερμανική Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανιών).
Χαρακτηριστικά AdBlue:
Το ΑdBlue δεν είναι τοξικό και εφόσον χρησιμοποιείται σύμφωνα με τις οδηγίες δεν εμπερικλείει κίνδυνο για το περιβάλλον ή τον άνθρωπο. Είναι ελαφρώς αλκαλικό διάλυμα με ph9. Δεν είναι εύφλεκτο ή εκρηκτικό αλλά είναι οξειδωτικό. Εάν κάποια ποσότητα εκχυθεί έξω από το δοχείο δημιουργείται αρχικά ολισθηρότητα και κατόπιν κρυσταλλοποιείται.
Γι’ αυτό θα πρέπει:
Η ψύξη και απόψυξη δεν επηρεάζει το διάλυμα. Οποιαδήποτε έκχυση έξω από το ρεζερβουάρ ΑdBlue καθαρίζεται με νερό.
Τι θα γίνει αν δεν βάλω AdBlue;
Αν δεν βάλουμε AdBlue θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο κατασκευαστής έχει μελετήσει τον καταλύτη προκειμένου να υποδέχεται καυσαέριο διαφορετικού τύπου με ελαφρύτερα στοιχεία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να χρειάζεται υψηλότερη μηχανική ενέργεια προκειμένου αυτά να περάσουν από τις άλλου τύπου κυψέλες του καταλύτη πράγμα που σημαίνει: