
08 Μάι Συμβουλές για καλύτερη οδήγηση
Συγκεντρώσαμε μερικές χρήσιμες συμβουλές για την κάνετε τις οδηγικές σας ικανότητες καλύτερες
Συμβουλή 1: Μάθετε τους κανόνες οδήγησης στην περιοχή σας
Διαβάστε το εγχειρίδιο οδηγού που παρέχεται από το τοπικό σας τμήμα που ρυθμίζει την οδήγηση και τα αυτοκίνητα.
Υπάρχουν μερικοί βασικοί κανόνες και προφυλάξεις κοινής λογικής που πρέπει να γνωρίζουν όλοι. Οι κανόνες περιλαμβάνουν τη στάση για πεζούς, την τήρηση των σημάτων κυκλοφορίας, την παραμονή εντός του ορίου ταχύτητας και χρήση ζώνης ασφαλείας.
Συμβουλή 2: Σωστές ρυθμίσεις
Θα πρέπει να αισθάνεστε πάντα άνετα στο κάθισμα οδήγησης. Ρυθμίστε το κάθισμά σας με τέτοιο τρόπο που να διευκολύνει την πρόσβαση στα πεντάλ και το τιμόνι. Μην αφήνετε ποτέ κανένα εμπόδιο γύρω από τα πόδια σας που μπορεί να σας εμποδίσει να απλώνετε εύκολα το χέρι σας στα πετάλια.
Προτιμήστε να κάθεστε όρθια και να μην λυγίζετε. Το να κάθεστε σε όρθια θέση σας δίνει την αίσθηση ότι είστε σε εγρήγορση και επιφυλακτικότητα. Αντίθετα, το να κρατάτε μια πεσμένη στάση σας κάνει να αισθάνεστε χαλαροί και λιγότερο προσεκτικοί στην οδήγηση.
Συμβουλή 3: Πείτε Όχι σε Φρένα άντλησης
Τι είναι λοιπόν η άντληση φρένων;
Είναι όταν το αντλείτε κυριολεκτικά περισσότερες από μία φορές σε σύντομο χρονικό διάστημα προκαλώντας ένα ξαφνικό τράνταγμα και περισσότερο αποτέλεσμα πέδησης. Παλαιότερα, αυτή η μέθοδος ήταν προτιμότερη γιατί απέτρεπε το κλείδωμα των τροχών (όταν το ABS δεν υπήρχε) ενώ εξακολουθούσε να έχει την πρόσφυση του οχήματός σας. Τώρα όμως το ABS είναι εμφανές σχεδόν σε κάθε όχημα και αν το όχημά σας το έχει επίσης, μην αντλείτε αντίθετα, απλώς εφαρμόστε το με μία κίνηση όπως το χρειάζεστε.
Συμβουλή 4: Κατανόηση της ισχύος πέδησης
Πρέπει να αναλύσετε τη δύναμη πέδησης του αυτοκινήτου σας για να κρίνετε τη σωστή πίεση του πεντάλ που πρέπει να βάλετε.
Εάν φρενάρετε δυνατά και εξακολουθείτε να μην φρενάρετε αρκετά, τότε πιθανόν έχετε εξαντλήσει το υγρό φρένων. Το μόνο που χρειάζεται να γνωρίζετε είναι ότι το υγρό φρένων είναι ένα κρίσιμο μέρος του συστήματος πέδησής σας. Θα πρέπει να το ελέγχετε περιοδικά για να βεβαιωθείτε ότι έχετε τη σωστή ποσότητα .
Συμβουλή 5: Γίνετε επαγγελματίας, ΟΔΗΓΗΣΤΕ ΛΑΝΕΙΣ:
Οδήγηση στην αριστερή λωρίδα
Η οδήγηση στη λωρίδα είναι απαραίτητη καθώς διασφαλίζει την ασφάλειά σας.
Κατά την εναλλαγή λωρίδων υπάρχει μια χρήσιμη μνημονική συσκευή που πρέπει να ακολουθήσετε: S.M.O.G.
S: ΣΗΜΑ για να ενημερώσετε τα αυτοκίνητα γύρω σας ότι σκοπεύετε να αλλάξετε λωρίδα.
Μ: Ελέγξτε τον MIRROR σας για να δείτε ότι είναι καθαρός.
O: Ελέγξτε OVER-THE-SHOULDER για να βεβαιωθείτε ξανά ότι είναι ασφαλές να προχωρήσετε.
Γ: ΠΑΕ.
Θυμηθείτε, Η ΟΔΗΓΗΣΗ ΛΩΔΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ.
Συμβουλή 6: ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ
Τα υποδήματα είναι πολύ σημαντικά κατά την οδήγηση!
Το να φοράτε λάθος παπούτσια για την οδήγηση μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ασφάλεια. Δείτε τι πρέπει να προσέξετε:
Δεν είναι συχνά ότι ο κόσμος της μόδας και της οδικής ασφάλειας διασταυρώνονται, αλλά από τότε που τα παπούτσια οδήγησης άρχισαν να γίνονται μόδα πριν από μερικά χρόνια, αυτό ακριβώς συνέβη. Και είναι καιρός επίσης, γιατί πάρα πολλοί οδηγοί κάνουν κακές επιλογές υποδημάτων.
Οι σόλες και τα τακούνια είναι το κλειδί. Τα χοντρά πέλματα σημαίνουν ότι τα πόδια σας δεν μπορούν να αισθανθούν σωστά τα πεντάλ, επομένως δεν μπορείτε να κρίνετε με ακρίβεια πόση πίεση θα ασκήσετε, κάνοντας το φρενάρισμα και την επιτάχυνση πιο απότομα και σπασμωδικά. Εκτός από την επίδραση που έχει στους επιβάτες σας, αυτό δεν θα μειώσει τη φθορά του αυτοκινήτου σας. Τα πέλματα θα πρέπει να έχουν πάχος 10 mm (1 cm) το πολύ, αλλά κάτι στα 4 mm είναι ακόμα καλύτερο (μπορείτε να νιώσετε τη διαφορά αν συγκρίνετε τα δύο). Πρέπει επίσης να αποφύγετε τις φαρδιές σόλες, κάτι που μπορεί να σημαίνει ότι πατάτε δύο πεντάλ ταυτόχρονα. Το σημαντικό είναι ότι μπορείτε να νιώσετε τα πεντάλ για να μετρήσετε πόση πίεση θα ασκήσετε.
Το να προχωρήσετε στις γόβες, τις ψηλές και τις σφήνες πλατφόρμας είναι σίγουρα όχι. Η φτέρνα του ποδιού σας πρέπει να βρίσκεται στο πάτωμα για να πετύχετε τη σωστή κίνηση του πεντάλ. Τα ψηλοτάκουνα το ανυψώνουν και παραμορφώνουν την ικανότητα μέτρησης της πίεσης που χρειάζεται να ασκηθεί.
Οι σαγιονάρες είναι επίσης κακή επιλογή. ξεκολλούν πολύ εύκολα και μπορεί να μπλοκάρουν κάτω από ένα πεντάλ ή να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού ενώ προσπαθεί να το ξαναβάλει στο πόδι του.
TIP: – Φοράτε παπούτσι με λεπτή σόλα που μπορεί να σας επιτρέψει να μετρήσετε την πίεση του πεντάλ. Τα μοκασίνια και τα φορτηγά μπορούν να κάνουν μια εξαιρετική επιλογή.
Συμβουλή 7: Συνδυασμός δεξιού ποδιού
Χρησιμοποιήστε το δεξί σας πόδι για επιτάχυνση και φρενάρισμα.
Και αν οδηγείτε χειροκίνητο, χρησιμοποιήστε το αριστερό πόδι για την πίεση του συμπλέκτη.
Μπορείτε να δοκιμάσετε και να κάνετε τους δικούς σας συνδυασμούς ποδιών, αλλά πρέπει να βεβαιωθείτε ότι αισθάνεστε πολύ άνετα με αυτούς τους συνδυασμούς και μπορείτε να αναπτύξετε μυϊκή μνήμη χρησιμοποιώντας αυτούς τους συνδυασμούς.
Συμβουλή 8: Πείτε όχι στην νυσταγμένη οδήγηση
Η νυσταγμένη οδήγηση είναι εξίσου επικίνδυνη με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Όταν το σώμα σας χρειάζεται ύπνο, θα τον πάρει, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.
Τα άτομα που επιμένουν να οδηγούν όταν πρέπει να σταματήσουν για ξεκούραση θα έχουν πιο αργούς χρόνους αντίδρασης και είναι πιθανό να αποκοιμηθούν στο τιμόνι. Τα αποτελέσματα συνήθως δεν είναι όμορφα. Οι οδηγοί που νυστάζουν ή κοιμούνται τείνουν να τρακάρουν σε δρόμους υψηλής ταχύτητας και συνήθως δεν κάνουν τίποτα για να αποφύγουν τη σύγκρουση τις στιγμές πριν από την πρόσκρουση.
Έτσι, αν αισθάνεστε ότι γνέφετε, βγείτε από το δρόμο και αρπάξτε μερικά Z κάπου ασφαλή. Μπορεί να επιστρέψετε στο σπίτι αργότερα από το προγραμματισμένο, αλλά αυτό είναι μια μικρή αντιστάθμιση για την ασφάλειά σας και αυτή των οδηγών που μοιράζονται το δρόμο μαζί σας.
Εάν είστε αποφασισμένοι να μην ξοδέψετε χρόνο τραβώντας και πιάνοντας λίγα Z, ρίξτε νερό στα μάτια σας και πιείτε ένα δροσιστικό ποτό και βάλτε λίγη ενεργητική μουσική που μπορεί να σας κρατήσει. Η καλύτερη προσφορά; Αλλάξτε οδηγό εάν έχετε ένα ακόμη στο αυτοκίνητό σας.
Συμβουλή 9: Ελιγμός σε ανηφόρα
Το HAC εμποδίζει το αυτοκίνητο να κυλήσει μακριά όταν προσπαθεί να απομακρυνθεί σε μια ανηφόρα προσομοιώνοντας μια “εκκίνηση με χειρόφρενο σε ανηφόρα” που θα γνωρίζουν οι χειροκίνητοι οδηγοί.
Εάν δεν είστε τόσο τυχεροί που έχετε HAC (Hill-start Assist Control) αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να τραβήξετε τα χειρόφρενα σας, να βάλετε το αυτοκίνητό σας στην πρώτη ταχύτητα (θυμηθείτε ότι χρειάζεστε μέγιστη ροπή) ενεργοποιήστε το αυτοκίνητό σας πατώντας το πεντάλ γκαζιού και αφήνοντας τον συμπλέκτη μακριά σταδιακά και ταυτόχρονα και ταυτόχρονα συνεχίστε σιγά σιγά να απελευθερώνετε την τάση των σπασμένων χειρόφρενών σας. Το αυτοκίνητό σας θα αρχίσει να κινείται ανηφορικά χωρίς ανατροπή.
Συμβουλή 10: Παράλληλη στάθμευση (πολύ κρίσιμο)
Γνωρίζουμε ότι σε ορισμένα μέρη υπάρχει αυτό το τσιγκούνικο σημείο όπου πρέπει να χωρέσεις το αυτοκίνητό σου και να νιώθεις Θεέ μου! δεν υπάρχει εξάλλου; Καλά μην ανησυχείς. Το να μάθουμε πώς να χωράμε το αυτοκίνητο μας είναι πολύ σημαντικό.
ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΟΔΗΓΗΣΤΕ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΦΟΡΑΤΕ ΤΙΣ ΖΩΝΕΣ.
Διαβάστε επίσης κι άλλα σχετικά άρθρα!