Τα είδη παραφλού

Τι είναι και που χρησιμεύει το παραφλού

Το παραφλού είναι ένα πολύ σημαντικό υγρό του αυτοκινήτου, όπως το λάδι του κινητήρα και βρίσκεται σε δικό του ανεξάρτητο δοχείο. Η βάση του ψυκτικού υγρού είναι είτε αιθυλενογλυκόλη είτε προπυλενογλυκόλη ενώ περιέχεται και νερό. Στην ουσία οι 2 αυτές πρόσθετες ουσίες δίνουν τη δυνατότητα στο παραφλού να προστατεύει τον κινητήρα το χειμώνα δίχως να παγώνει σε χαμηλές θερμοκρασίες και επιπλέον το καλοκαίρι να μην βράζει σε υψηλές θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα την αποτελεσματική προστασία του κινητήρα.

Το παραφλού είναι τελείως διαφορετικό από το νερό – το νερό δεν έχει αποτέλεσμα όταν πρέπει να κρατήσετε τη θερμοκρασία της μηχανής σταθερή ενώ σε χαμηλές θερμοκρασίες παγώνει εντελώς.

Γι’ αυτό το λόγο, το ψυκτικό υγρό βοηθάει στην προστασία του κινητήρα και επίσης μπορεί να λειτουργεί και κάτω από ακραίες θερμοκρασίες!

Τέλος, το παραφλού δεν πρέπει να το αναμιγνύετε με νερό καθώς θα μειωθεί η ψυκτική του δράση και θα έχετε προβλήματα στη λειτουργία του κινητήρα.

Δεν παίρνουν όλοι οι κινητήρες το ίδιο παραφλού.

Υπάρχουν 3 βασικά είδη αντιψυκτικού που μπαίνουν στο σύστημα ψύξης

IAT – Τεχνολογία Ανόργανων Πρόσθετων, ή, αλλιώς, το πολύ γνωστό πράσινο παραφλού αυτοκινήτου. Δεν προτιμάται ως εργοστασιακό, αλλά αποτελεί την οικονομικότερη λύση και απαιτεί αλλαγή ανά δύο περίπου έτη. Πλέον θεωρείται ξεπερασμένη τεχνολογία και το χρησιμοποιούν λίγα, παλιά μοντέλα οχημάτων.

OAT – Τεχνολογία Οργανικών Οξέων. Απευθύνονται σε οχήματα κατασκευής από το 2000 και μετά και έχουν ως βάση την προπυλενογλυκόλη. Απαιτούν αλλαγή περίπου κάθε 5 χρόνια.

HOAT – Υβριδική τεχνολογία οργανικών οξέων. Προσφέρει τα πλεονεκτήματα και των δυο πιο πάνω κατηγοριών. Στην Ελλάδα είναι συνήθως αυτό που λέμε το «κόκκινο» παραφλού αυτοκινήτου (αν και παράγεται και σε πολλά άλλα χρώματα). Απαιτούν αλλαγή ανά 5 με 8 περίπου χρόνια, ανάλογα με τη μάρκα τους.

Πως να ελέγξετε για διαρροή

Το παραφλού είναι από τα πλέον συνηθισμένα υγρά για διαρροή. Αρκετά αυτοκίνητα χάνουν λίγο λίγο με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες να συμπληρώνουν μετά από κάποιο διάστημα.

Μπορείτε πολύ εύκολα να καταλάβετε αν υπάρχει διαρροή παραφλού από το χρώμα του υγρού. Το παραφλού είναι συνήθως ροζ ή μπλε, για να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα υγρά του αυτοκινήτου.

Έτσι, αν διακρίνετε κηλίδες ροζ ή μπλε χρώματος, τότε αυτό είναι σημάδι ότι από κάπου έχετε διαρροή του ψυκτικού υγρού.

Οι πιο συνηθισμένες περιοχές για διαρροή είναι η αντλία νερού, το περίβλημα γύρω από τον θερμοστάτη καθώς και οι ενώσεις και τα κολάρα στον σωλήνα του ψυκτικού.

Το ψυκτικό μπορεί να έχει και άλλα χρώματα και όχι αποκλειστικά ροζ και μπλε. Συνήθως χρησιμοποιούνται ζωηρά χρώματα για να ξεχωρίζει εύκολα.

Αυτό που πρέπει να θυμάστε πάντα είναι ότι πρέπει να συμπληρώνετε με τον ίδιο τύπο ψυκτικού. Τα παραφλού διακρίνονται ανάλογα την περιεκτικότητά τους καθώς επίσης και την μέγιστη δυνατότητα λειτουργίας – δηλαδή σε ποια χαμηλή θερμοκρασία μπορούν να λειτουργούν.

Γι’ αυτό το λόγο, όταν προσθέτετε παραφλού δώστε ιδιαίτερη σημασία όχι μόνο να βάλετε το ίδιο χρώμα αλλά και τον ίδιο τύπο υγρού, με τα ίδια χαρακτηριστικά!

Στα καταστήματα μας θα βρείτε μεγάλη γκάμα από παραφλού ή αντιψυκτικό με όλες τις προδιαγραφές.