The SCR system

Το σύστημα Selective Catalytic Reduction (SCR) είναι ένα προηγμένο σύστημα που χρησιμοποιείται σε κινητήρες ντίζελ και μπορεί να μειώσει τις εκπομπές NOx έως και 90%. Μάθετε όλα όσα πρέπει να ξέρετε.

Περίληψη:

  • Η SCR γίνεται η τεχνολογία ελέγχου εκπομπών που είναι το κλειδί για την τήρηση των προτύπων EURO V και VI για επαγγελματικά οχήματα.
  • Η SCR χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργού ελέγχου εκπομπών για τη μετατροπή των οξειδίων του αζώτου στα φυσικά συστατικά του αέρα που αναπνέουμε.
  • Η τεχνολογία SCR είναι μία από τις πιο οικονομικές και οικονομικά αποδοτικές τεχνολογίες που διατίθενται για την τήρηση των προτύπων EURO VI.
  • Η διατήρηση του σωστού επιπέδου DEF είναι απαραίτητη.

 

Συστήματα SCR: Μια γρήγορη ιστορία

Το SCR έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και δεκαετίες για τη μείωση των εκπομπών από σταθερές πηγές. Επιπλέον, πολλά θαλάσσια πλοία, όπως φορτηγά, πορθμεία και ρυμουλκά είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία SCR. Σήμερα, χάρη στην οικονομική προσιτότητα και την αποτελεσματικότητά του στη μείωση των εκπομπών. Το SCR γίνεται η τεχνολογία ελέγχου εκπομπών που είναι το κλειδί για την τήρηση των προτύπων EURO V και VI για επαγγελματικά οχήματα.

Πώς λειτουργεί ένα σύστημα SCR;

Η SCR χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργού ελέγχου εκπομπών. Ένας υγρός αναγωγικός παράγοντας εγχέεται μέσω ειδικού καταλύτη στο ρεύμα εξάτμισης ενός κινητήρα ντίζελ. Η πηγή αναγωγικού είναι συνήθως μια ουρία κατηγορίας αυτοκινήτων, αλλιώς γνωστή ως υγρό εξάτμισης ντίζελ (DEF).
Το DEF πυροδοτεί μια χημική αντίδραση που μετατρέπει τα οξείδια του αζώτου σε άζωτο, νερό και μικροσκοπικές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα (CO2), φυσικά συστατικά του αέρα που αναπνέουμε.
Αυτά τα εξαρτήματα στη συνέχεια αποβάλλονται μέσω της εξάτμισης του οχήματος.

Γιατί το SCR είναι σημαντικό;

Όλοι οι κινητήρες ντίζελ φορτηγών βαρέων τύπου που παράγονται μετά την 1η Ιανουαρίου 2015 πρέπει να πληρούν τα πιο πρόσφατα πρότυπα εκπομπών EURO VI. Αυτό ισχύει για εξοπλισμό εκτός δρόμου, συμπεριλαμβανομένου του κατασκευαστικού και γεωργικού εξοπλισμού επίσης.

Τα πρότυπα EURO VI είναι από τα πιο αυστηρά στον κόσμο και απαιτούν τη μείωση των σωματιδίων (PM) και των οξειδίων του αζώτου (NOx) σε σχεδόν μηδενικά επίπεδα. Για να επιτευχθεί αυτό, η τεχνολογία SCR είναι μία από τις πιο οικονομικές και αποδοτικές τεχνολογίες που διατίθενται σήμερα.

Το SCR μπορεί να μειώσει τις εκπομπές NOx έως και 90 τοις εκατό, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τις εκπομπές HC και CO κατά 50-90 τοις εκατό και τις εκπομπές PM κατά 30-50 τοις εκατό. Όταν συνδυάζεται με ένα φίλτρο σωματιδίων ντίζελ, οι εκπομπές PM μειώνονται περαιτέρω.

Αλλά το SCR έχει ένα άλλο όφελος. Στη βιομηχανία εμπορικών φορτηγών, ορισμένοι χειριστές φορτηγών εξοπλισμένων με SCR αναφέρουν κέρδη στην οικονομία καυσίμου της τάξης του 3-5 τοις εκατό!

Σχετικά με το Diesel Exhaust Fluid (DEF), το «καύσιμο» ενός συστήματος SCR
Το SCR απαιτεί να ανανεώνετε τακτικά το υγρό εξάτμισης ντίζελ (DEF).

Το DEF είναι ένα υδατικό διάλυμα ουρίας που παρασκευάζεται με 32,5% ουρία και 67,5% απιονισμένο νερό. Αυτή η λύση ονομάζεται AUS 32 στο ISO 22241 και η Γερμανική Ένωση της Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA) κατοχύρωσε το εμπορικό σήμα AdBlue για το ίδιο προϊόν. Εν ολίγοις, το AdBlue ισούται με AUS 32 ίσο με υγρό καυσαερίων ντίζελ.

Το DEF είναι πλέον ευρέως διαθέσιμο σε δοχεία διαφόρων μεγεθών, όπως χύμα, μπουκάλια και κανάτες.

Η διατήρηση του σωστού επιπέδου DEF είναι απαραίτητη

Το DEF μεταφέρεται σε δεξαμενή. Τα ρυμουλκούμενα τρακτέρ έχουν συνήθως μια δεξαμενή DEF δίπλα στη δεξαμενή σέλας καυσίμου ντίζελ.

Το DEF πρέπει να αναπληρώνεται περιοδικά από τον χειριστή με βάση το όχημα και τη λειτουργία:

  • Για τα ελαφρά οχήματα, τα διαστήματα αναπλήρωσης DEF είναι συνήθως παράλληλα με τα συνιστώμεθα διαστήματα αλλαγής λαδιών.
  • Για βαρέα επαγγελματικά οχήματα και μηχανήματα και εξοπλισμό εκτός δρόμου, το διάστημα θα ποικίλλει ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας, τις ώρες χρήσης, τα χιλιόμετρα που διανοίχθηκαν , τους συντελεστές φορτίου και άλλες παραμέτρους.

Η χαμηλή παροχή DEF ενεργοποιεί μια σειρά κλιμακούμενων οπτικών και ακουστικών ενδείξεων στον οδηγό ή τον χειριστή. Μόλις το ρεζερβουάρ φτάσει σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο σχεδόν άδειο, ένα όχημα μπορεί να μην ξεκινήσει καν πριν ξαναγεμίσει το DEF. Απαιτείται σωστή αποθήκευση του DEF για να αποτραπεί η κατάψυξη του υγρού σε θερμοκρασίες κάτω των μείον 11 βαθμών Κελσίου και τα περισσότερα συστήματα διανομής DEF οχημάτων διαθέτουν συσκευές θέρμανσης.

Μπορείτε να αγοράσετε DEF σε στάσεις φορτηγών, αντιπροσωπείες φορτηγών και διανομείς κινητήρων.

Δείτε περισσότερα άρθρα για λιπαντικά εδώ

Tags:
, ,